sunnuntai 16. elokuuta 2015

Vanha laatikko, vai kirstu, vai arkku?

No nyt on jo ihan liian pitkä aika edellisestä postauksesta kun olin kerennyt
jo unohtaa salasananikin. Ja piti ihan ajatuksella miettiä että mitenkäs tänne nyt
tätä tekstiä laitettiinkaan, saati kuva.

Vaikka meillä nyt tapahtuukin kaikenlaista joka päivä, niin nyt ajatuskin
blogin päivittämisestä on tuntunut olevan ison kynnyksen takana.
En oikein tiedä mistä se johtuu, mutta olen ajatellut että en ala
väkisin kirjoittamaan tänne mitään vaan silleen että se teksti tulee kuin itsestään.

Ihan perusmeinigillä on menty pääsääntöisesti.
Marjoja pakasteltu ja kasveja kasvateltu sekä maisteltukin.
Itse kasvatetut perunat, kurkut, kesäkurpitsat, herneet, sipulit, salaatit,
ruohosipulit, tillit, persiljat jne. tuntuu olevan ihan super hyvän makuisia :)

Koulutkin alkoi lapsilla ja nyt olikin niin että tää äiti ei ollut laittamassa 
lapsia kouluun heidän ensimmäisenä koulupäivänään.
Olin matkoilla ja iskä oli sitten puikoissa. 
Hyvin olivat pärjänneet eikä kukaan myöhästynyt koulusta ;)
Kuten muuten joskus muutama vuosi sitten kävi, että nukuimme kaikki
onnellisesti pommiin heti ensimmäisenä kouluaamuna :D


Tuossa kuvassa näkyy meidän ullakon uumenista löydetty vanha laatikko.
Olen jo vuosia sitten kyllä kiinnittänyt siihen huomiota, että joku
puuarkku/laatikko siellä on ja joskus sanoinkin että pitäis kattoo onko
se tuunattavassa kunnossa. Noh, sitten se on unohtunut....
Tänään sitten isäntä ihan yllättäen haki sen ullakolta ja sehän olikin päivän
valossa paljon hienompi kuin olin osannut kuvitellakaan.

Sitä minä nyt sitten tänään olen lakkaillut ja oli kyllä niin hirveän hajuista 
lakkaa, että piti sitten jo luovuttaa ja jättää homma kesken.
Huomenna jatkan lakkailun loppuun ja sittenpä se saakin jäädä
varmaan aika pitkäksi aikaa vielä tuulettumaan talliin.
Siis just sen lakan hajun takia.

Olen sisustellut meidän verantaa vähän uuteen järjestykseen ja tuo 
ullakkolöytö ja sitten siirtyä sinne. Saa nyt sitten nähdä mitä se saa 
piilottaa sisäänsä. Ehkä kenkiä, tai jalkapalloja...

Nyt lähden vielä sytyttelemään kynttilöitä ja nauttimaan kupin kuumaa
ihanan hiljaisessa torpassa.

-Mari-




2 kommenttia:

Kiitos kommentistasi :)