perjantai 13. maaliskuuta 2015

Pöllöjä

Viime sunnuntaina tuli esikoinenkin käymään veljensä synttäreillä ja toipa
hän minulle samalla naistenpäivän kunniaksi suklaalevyn sekä
tällaiset ihan älyttömän mahtavan ihanat silikonivuuat <3
Näistä olikin jo tullut kuvia minulle viestillä ja tietenkin,
tällaisena pöllöfanina ihastuin samantien :)


Tänään sitten ajattelin testata vuokia.
Minulla on ollut ennenkin silikonisia vuokia käytössä, mutta en ole ollut
niihin oikein tyytyväinen. Vaikka olen vuuat voidellutkin niin usein taikina
on jäänyt niihin kiinni. Tai sitten muffinssit on olleet vähän joka suuntaan
kallellaan. Niinpä olen heittänyt aikaisemmat vuuat kokonaan pois.
Nyt kuitenkin näillä muffinssit onnistui todella hienosti :)


Tein appelsiini-muffinsseja tällaisella ohjeella:

2 kananmunaa
1½ dl sokeria
(vaahdota)
100g voisulaa
(sekoita jäähtyneenä vaahtoon)
3dl vehnäjauhoja
1½ tl leivinjauhetta
1 tl vaniliinisokeria
yhden appelsiini kuoriraaste
(sekoita keskenään)
1 appelsiinin mehu (vajaa desi)
(sekoita kuivataineet ja mehu vuorotellen taikinaan)

Paista 200 asteessa noin vartti.

Tuosta taikinasta tuli vain 8 muffinssia joten nehän mennä hujahti
iltapalan jälkiruokana kerralla.

Meidän kuopukselle nousi illalla kuume.
Neitillä on kyllä vähän nenä vuotanut, mutta luulin senkin olevan jo 
menossa ohi. Ei sitten vielä vissiin ollutkaan ihan paranemassa kun kerta
kuumeen nyt sai. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan mitään korvatulehdusta
pukkaisi. Yö ja huominen sen varmaan näyttää...

-Mari-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)